Działania programu Study in Poland w roku akademickim 2018/19 skoncentrowane będą na promocji polskich uczelni w Internecie, sieciach społecznościowych i poprzez aplikacje mobilne. Aktywne wykorzystanie tych narzędzi jest priorytetem, gdyż są one dla młodzieży na całym świecie głównym źródłem wiedzy o szkolnictwie wyższym. Ich uzupełnieniem będą publikacje drukowane, porządkujące informacje o polskich uczelniach i ułatwiające promocję ich oferty edukacyjnej na targach za granicą oraz w polskich placówkach dyplomatycznych.

Udział w międzynarodowych targach edukacyjnych traktowany jest jako „stały fragment gry”, który w wielu regionach świata stanowi istotne uzupełnienie promocji internetowej i mobilnej. W roku akademickim 2018/19 promocja wyjazdowa Study in Poland koncentrowana będzie konsekwentnie na kierunku wschodnim (Ukraina, Białoruś, Rosja, Kazachstan, Uzbekistan, Turcja), który daje największe szanse na wzrost liczby aplikacji od utalentowanych osób zainteresowanych studiami w Polsce. Podobnie jak w minionej edycji, krajem priorytetowym programu Study in Poland będą Indie, w których istnieje atrakcyjny z polskiego punktu widzenia potencjał rekrutacyjny, co potwierdziła udana misja edukacyjna SiP w stanie Gujarat w maju 2018. Nowym rynkiem, na który wyruszymy z promocją polskiego szkolnictwa wyższego będzie Tadżykistan.

Skuteczność podejmowanych przedsięwzięć zostanie zapewniona poprzez działania wspierające, mające na celu zwiększenie kompetencji polskich uczelni w kreowaniu i umacnianiu międzynarodowej marki polskiego szkolnictwa wyższego. Będą to między innymi: konferencja „Studenci zagraniczni w Polsce 2019”, platforma informacyjna www.info.studyinpoland.pl dla uczelni uczestniczących w programie, newsletter „Study in Poland”, konkurs „Interstudent 2019” promujący dobre praktyki w zakresie wspierania studentów zagranicznych, a także nowe inicjatywy, które z powodzeniem wystartowały w minionej edycji programu: Nagroda Internationalization Stars dla osób, które w wybitny sposób rozwijają umiędzynarodowienie polskich uczelni oraz Akademia Umiędzynarodowienia Study in Poland, z szeroką ofertą szkoleń w zakresie praktycznych aspektów internacjonalizacji. Rozbudowany zostanie zestaw narzędzi ułatwiający uczelniom efektywną współpracę z agencjami rekrutacyjnymi; zapraszamy również na specjalne spotkanie z nimi w Warszawie na początku listopada.

Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” – działając w ramach „Porozumienia o strategicznym partnerstwie”, zawartego z KRASP w dniu 29 czerwca 2007 r. – po konsultacjach oferuje uczelniom zainteresowanym uczestnictwem w programie Study in Poland w roku 2018/19 niniejszy „Pakiet usług promocyjno-marketingowych”.

 

Promocja w internecie i aplikacje mobilne:

  • Prowadzenie aktualizowanego na bieżąco internetowego serwisu www.studyinpoland.pl w języku angielskim, zawierającego informacje o uczelniach uczestniczących w programie Study in Poland i programach studiów w językach obcych. Szeroka promocja serwisu kanałami informacyjnymi i oficjalnymi, a także odpłatne pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych oraz ulokowanie adresu na międzynarodowych stronach edukacyjnych. Aktualizowane także będą serwisy Study in Poland z informacjami w językach rosyjskim i ukraińskim.
  • Rozwój aplikacji mobilnej Study in Poland. Ta nowoczesna platforma informacyjno-promocyjna polskich uczelni, funkcjonująca od 2012 roku, opracowana została w języku angielskim do urządzeń z systemami iOS oraz Android. Użytkownicy smartfonów na całym świecie mogą na swoich urządzeniach pobrać aplikację Study in Poland bezpłatnie. Nowa edycja aplikacji zostanie uruchomiona w październiku 2018, natomiast w marcu 2019 zostanie przeprowadzona dodatkowa aktualizacja oferty studiów prowadzonych w języku angielskim.
  • Rozwój obecności w mediach społecznościowych. Ponad miliard użytkowników definiuje Facebook jako największą sieć społeczną w historii cywilizacji. Dołożone będą starania, aby profil Study in Poland na Facebooku dalej był dla młodych ludzi na całym świecie atrakcyjnym źródłem wiedzy o studiach w Polsce i interaktywną platformą komunikacyjną (ma już ponad 45.000 fanów). Rozbudowywany będzie profil Study in Poland RU – w języku rosyjskim oraz obecności na innych, regionalnych platformach społecznościowych.

Publikacje informacyjno-promocyjne:

  • Przygotowanie dwunastej edycji informatora Study in Poland – University Guide 2019/20 w języku angielskim (format A4, nakład podstawowy 10 tys. egz.), który będzie zawierał obszerne prezentacje uczelni i ich ofertę adresowaną do studentów zagranicznych. Informator zostanie przekazany do polskich placówek dyplomatycznych, konsularnych i naukowych na świecie, a także dystrybuowany przez cały rok na międzynarodowych targach edukacyjnych za granicą.
  • Przygotowanie siódmej edycji informatora Study in Poland – Информация о польских ВУЗах 2019/20 w języku rosyjskim (format A4, nakład 5 tys. egz.), który będzie zawierał obszerne prezentacje uczelni i ich ofertę adresowaną do studentów z krajów byłej WNP (Rosja, Ukraina, Białoruś, Kazachstan, Uzbekistan, Tadżykistan) zainteresowanych podjęciem studiów w Polsce.
  • Przygotowanie ulotek Study in Poland 2019 (format A4 bigowany na trzy) z adresami internetowymi uczelni i tabelą z wykazem programów studiów prowadzonych w języku angielskim – do masowej dystrybucji na targach edukacyjnych. Ulotki drukowane będą w języku angielskim oraz – w zależności od potrzeb – w języku ukraińskim, rosyjskim, kazachskim i innych.

 

Promocja na międzynarodowych targach edukacyjnych:

  • Promowanie uczelni uczestniczących w programie na wspólnym stoisku Study in Poland podczas międzynarodowych targów edukacyjnych za granicą w roku 2018 i 2019:

- TURCJA – Stambuł, 27-28 października 2018 (IEFT)
- KAZACHSTAN – Astana, Atyrau, Szymkent, 10-16 listopada 2018 (International Education Fairs - organizowane przez Centrum Programów Międzynarodowych Balashak)
- UKRAINA – Kijów, 15-17 listopada 2018 (Osvita ta kar’era)
- BIAŁORUŚ – Mińsk, 14-16 lutego 2019 (Obrazovanije i Kariera)
- ROSJA – Moskwa, marzec 2019 (Obrazovanije i Kariera)
- UKRAINA – Lwów, marzec 2019 (Viszcza Osvita)
- Uzbekistan – Taszkient, kwiecień 2019 (Education and Profession)
- INDIE – Ahmadabad, Vadodara, marzec 2019 (Prezentacje Study in Poland)
- UKRAINA – Kijów, kwiecień 2019 (Osvita ta kar’era)

Na stoiskach narodowych organizowanych w ramach programu Study in Poland naczelną zasadą wystawienniczą jest zapewnienie pełnej tożsamości wszystkim uczestniczącym w targach szkołom wyższym. Każda z nich eksponowana jest poprzez dużą i czytelną „wizytówkę”, w tym nazwę uczelni, jej logo w kolorze i adres strony www. Wielkość stoiska jest dopasowywana do liczby prezentujących się uczelni: im więcej – tym większa powierzchnia stoiska. Zapewnia to każdej uczelni pełny komfort i skuteczność prezentowania swojej oferty na targach – przez cały okres ich trwania.

Wyjazdy studyjne:

  • Zorganizowanie misji edukacyjnych w formie wyjazdów studyjno-informacyjnych do wybranych krajów. Wyjazdy te realizowane są na wniosek grup zainteresowanych uczelni uczestniczących w programie Study in Poland. W roku 2019 planujemy zorganizowanie następujących wyjazdów:

- TADŻYKISTAN 2019 – kwiecień 2019 (organizacja wiodąca: Perspektywy)
- WIETNAM 2019 – listopad 2019 (uczelnia wiodąca: AGH)

Prowadzone są także przygotowania do zorganizowania misji edukacyjnej:

FILIPINY 2019 – termin w trakcie konsultacji

Głównym celem wyjazdów studyjnych jest rozpoznanie i otwarcie nowych rynków, nawiązanie kontaktów ułatwiających współpracę w przyszłości, a także promocja oferty edukacyjnej zainteresowanych uczelni. Sekretariat Study in Poland koordynuje kwestie związane z organizacyjno-informacyjną stroną wyjazdów oraz przygotowaniem spotkań w placówkach dyplomatycznych i uczelniach, a także z innymi partnerami edukacyjnymi.

 

Konferencje

  • Zorganizowanie, po raz jedenasty, dorocznej konferencji „Studenci zagraniczni w Polsce 2019”. Organizatorzy: Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” – wspólnie z Konferencją Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP) i Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Miejsce: Warszawa, kampus SGGW. Termin: 17-18 stycznia 2019.

  • Zorganizowanie, po raz trzeci, konferencji „Polskie uczelnie w światowej perspektywie – rankingi a strategiczne zarządzanie szkołą wyższą 2018”. Organizatorzy: Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” – we współpracy z Konferencją Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP) i Polską Komisją Akredytacyjną (PKA). Miejsce: Warszawa, hotel „Novotel Centrum”. Termin: 3-4 grudnia 2018.

 

Konkursy i nagrody

  • Przeprowadzenie dziewiątej edycji Konkursu INTERSTUDENT 2019 – na najlepszego studenta zagranicznego w Polsce w kategorii studiów licencjackich, magisterskich i doktoranckich. Konkurs organizowany jest pod Honorowym Patronatem Przewodniczącego KRASP. Partnerzy konkursu: Parlament Studentów RP i Krajowa Reprezentacja Doktorantów. Finał: 17 stycznia 2019.

 

  • Ogłoszenie drugiej edycji środowiskowej Nagrody „Gwiazdy umiędzynarodowienia – Internationalization Stars – wyróżniającej osoby, które w wybitny sposób rozwijają umiędzynarodowienie polskich uczelni. Nagroda przyznawana jest w następujących kategoriach: „Gwiazda Zarządzania – Management Star”; „Gwiazda Kształcenia – Teaching Star”; „Gwiazda Marketingu – Marketing Star”; „Gwiazda Badań – Research Star”; przyznane zostaną także dwie nagrody specjalne: „Wschodząca Gwiazda – Rising Star” i „Wybitna Gwiazda – Distinguished Star”. Gala Nagrody: 17 stycznia 2019.

 

 

Akademia Internacjonalizacji

  • Akademia Internacjonalizacji Study in Poland, z szeroką ofertą szkoleń w zakresie praktycznych aspektów umiędzynarodowienia, wystartowała z sukcesem w grudniu 2017 roku. Na rok akademicki 2018/19 Akademia przygotowała kolejny cykl szkoleń, prowadzonych przez najwyższej klasy trenerów, ekspertów oraz praktyków z Polski i zagranicy, podczas których poruszone zostaną aktualne tematy związane z umiędzynarodowieniem, w tym nowe idee działań w tym obszarze i nowe rozwiązania prawne wprowadzane w polskich uczelniach.

 

Zapraszamy na szkolenia w roku akademickich 2018/19:

  • Obsługa studentów obcokrajowców w świetle nowej ustawy z 20 lipca 2018 roku
    Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce – 22 października 2018
  • How to turn prospective students into recruited ones? – 30 listopada 2018
  • How to sell story of your university internationally? – 12 grudnia 2018
  • Social media in international recruitment and promotion – 16 stycznia 2019
  • Internationalization strategy development – a new perspective – luty 2019
  • Wspólne studia i dyplomy – 26 kwietnia 2019
  • Wspólne międzynarodowe studia doktoranckie – maj 2019

Akademia Internacjonalizacji to odpowiedź na potrzeby środowiska akademickiego w zakresie pogłębienia wiedzy na temat kluczowych aspektów umiędzynarodowienia uczelni i profesjonalizacji procesów związanych z tym obszarem. Akademia oferuje wiedzę i doświadczenia w zakresie internacjonalizacji dla pracowników szkół wyższych działających na wszystkich poziomach zarządzania. Trenerzy, goście i eksperci Akademii to doświadczeni pracownicy uczelni i instytucji zajmujących się szkolnictwem wyższym posiadający uznane kompetencje w zakresie przekazywania wiedzy i know-how uczestnikom szkoleń.

Praca z agencjami rekrutacyjnymi:

  • Zorganizowanie w Warszawie workshop’u dla zagranicznych agencji rekrutacyjnych „Discover Poland as a New Education Destination”. Zostanie on przeprowadzony w formie prezentacji plenarnych. Przyszli partnerzy – którzy na zaproszenie Perspektyw przyjadą do Warszawy bezpośrednio po zakończeniu ICEF Berlin Workshop 2018 – dowiedzą się o systemie szkolnictwa wyższego w Polsce, a także o specyfice studiów i zasadach rekrutacji studentów zagranicznych obowiązujących na różnych rodzajach uczelni (uniwersytety, politechniki, uczelnie medyczne i prywatne). Termin wydarzenia: 8 listopada 2018.
  • Reprezentowanie uczelni Study in Poland i promowanie studiów w Polsce podczas ICEF Berlin Workshop 2018, w którym biorą udział agenci rekrutacyjni z całego świata. Jest to jedno z największych na świecie branżowych spotkań sprawdzonych i zweryfikowanych przez ICEF agentów rekrutacyjnych.
  • Stworzenie i stała aktualizacja listy agencji rekrutacyjnych godnych zaufania, na podstawie rekomendacji uczelni Study in Poland, z uwzględnieniem opinii rekruterów certyfikowanych przez ICEF i inne organizacje współpracujące z agencjami. Lista uwzględniać też będzie agencje ukraińskie, które uzyskały i odnowiły Quality Recruitment Certificate „Study in Poland”.
  • Organizowanie seminariów i/lub spotkań informacyjnych z agencjami rekrutacyjnymi – podczas wszystkich wyjazdów w ramach Study in Poland na międzynarodowe targi edukacyjne.

Wsparcie umiędzynarodowienia

  • Prowadzenie platformy komunikacyjnej www.info.studyinpoland.pl (w języku polskim) dla uczelni uczestniczących w programie. Serwis zawiera część otwartą, prezentujące aktualne informacje dotyczące umiędzynarodowienia w Polsce i na świecie oraz wydarzeń realizowanych w ramach programu Study in Poland, a także część kodowaną, w której znajdują się m.in. materiały z konferencji organizowanych w ramach Study in Poland.
  • Opracowanie dziewiątej edycji raportu „Studenci zagraniczni w Polsce 2018”.
    Termin publikacji: listopad 2018.
  • Wydawanie i rozsyłanie elektronicznie co miesiąc Newslettera Study in Poland dotyczącego umiędzynarodowienia studiów w Polsce i na świecie oraz zawierającego aktualizowane na bieżąco kalendarium działań w ramach programu Study in Poland.

Uwaga: W roku akademickim 2018/19 podjęte zostaną też inne działania, jeśli zostaną zarekomendowane przez Zespół Koordynujący KRASP-Perspektywy.


Julia Łysik, koordynatorka „Study in Poland”, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , +48 22 628 58 62.

Działania "Study in Poland" w roku akad. 2017/18