Znamy laureatów Genius Universitatis - nagrody dla twórców najlepszych, najbardziej oryginalnych kampanii rekrutacyjnych szkół wyższych. To już ósma edycja konkursu.

Jury w składzie: prof. Artur Krajewski, Katarzyna Dragović, Paweł Janas, Artur Jabłoński, Ewa Opach, Jacek Szlak, dr Bianka Siwińska oceniło ponad 100 prac z 44 szkół wyższych. Nagrody przyznano tradycyjnie w siedmiu kategoriach: reklama prasowaevent wspierający rekrutacjęgadżet promocyjnykampania w mediach społecznościowych, video onlinecontent marketingserwis rekrutacyjny. Jurorzy zwracali uwagę na takie kryteria projektów jak: nowatorstwo i kreatywność, spójność z wartościami konkretnej uczelni, prostotę i przyjazność przekazu, poziom artystyczny projektu oraz umiejętny dobór narzędzi.

Uczelnie konkurują o studenta sięgając po coraz bardziej kreatywne środki – mówi Ewa Opach, członek Jury konkursu. - Nie pomijając walorów edukacyjnych, dbają o to, by potencjalnym kandydatom zaprezentować zarówno jakość życia studenckiego, jak i sukcesy odnoszone przez absolwentów. Zespoły promocji rozumieją doskonale, że swoje działania adresują do osób młodych i takiego też używają języka, zarówno w formie jak i przekazie. Jestem fanką pokazywania zalet studiowania na realnych przykładach studentów czy absolwentów danej uczelni. Angażowanie społeczności uczelni w działania komunikacyjne buduje zaufanie i wiarygodność uczelni dużo bardziej, niż materiały ze „stocku” czy górnolotne obietnice sukcesów po studiach.

Waldemar Siwiński, prezes Fundacji Edukacyjnej Perspektywy, podkreśla wyjątkowość przekazu promocyjnego kierowanego przez uczelnie do kandydatów na studia. - W latach niżu demograficznego i wielkiej konkurencji na rynku szkolnictwa wyższego, pozyskanie jak najlepszych kandydatów na studia jest szczególnym wyzwaniem. Z roku na rok obserwujemy podnoszenie się poziomu marketingowej rywalizacji między szkołami wyższymi. Konkurs Genius Universitatis pomaga nam obserwować, monitorować i inspirować marketingowe instrumentarium w szkolnictwie wyższym. Nowoczesne podejście do treści, formy i kanału przekazu decydują ostatecznie o rekrutacyjnym sukcesie uczelni.

Parterami Konkursu Genius Universitatis 2019 są IAB Polska, DIMAQ, Szkoła Mistrzów Reklamy, Agencja GoldenSubmarine oraz Agencja Social Media & PPC Marketing DIGITALK.

Patronat medialny nad Konkursem objęły: MARKETING PRZY KAWIE, SPRAWNY MARKETING oraz NOWY MARKETING.

Więcej na: www.genius.perspektywy.pl

ZWYCIĘZCY KONKURSU GENIUS UNIVERSITATIS 2019

REKLAMA PRASOWA

  1. Collegium Civitas
  2. Politechnika Warszawska
  3. Instytut Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego

EVENT WSPIERAJĄCY REKRUTACJĘ

  1. Politechnika Białostocka
  2. Politechnika Gdańska
  3. Warszawska Szkoła Filmowa

GADŻET WSPIERAJĄCY REKRUTACJĘ

  1. Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  2. Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy
    Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu
  3. Politechnika Gdańska

KAMPANIA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

  1. Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
  2. Uniwersytet SWPS
  3. Uniwersytet Szczeciński

VIDEO ONLINE

  1. Uczelnia Łazarskiego
  2. Politechnika Śląska
  3. Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie

SERWIS REKRUTACYJNY

  1. Instytut Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego
  2. Warszawska Szkoła Filmowa
  3. Politechnika Białostocka

CONTENT MARKETING

  1. Uniwersytet SWPS
  2. Politechnika Warszawska
  3. Uniwersytet Jagielloński w Krakowie