Czytelna i spójna z misją uczelni promocja oferty kształcenia jest sztuką, która udaje się coraz większej liczbie polskich szkół wyższych. Jak robią najlepsi, będzie można się przekonać 10 marca podczas XXVII Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego Perspektywy 2017. Właśnie wtedy zostaną ogłoszone wyniki szóstej edycji konkursu Genius Universitatis na najlepsze w mijającym roku akademickim kreatywne kampanie rekrutacyjne szkół wyższych.

- Genius Universitatis - duch miejsca, opiekuńcza siła wyzwalająca poczucie wspólnoty studentów i ich mistrzów, jest ideą łączącą misje wszystkich liczących się szkół wyższych - mówi Waldemar Siwiński, prezes Fundacji Edukacyjnej Perspektywy organizującej konkurs. - Ta idea buduje wartościowe strategie promocyjne uczelni w warunkach niżu demograficznego, kiedy profesjonalny marketing - dodany do pozycji rankingowej uczelni - rozstrzyga o rekrutacyjnym sukcesie. Nasz konkurs pomaga uczelniom spojrzeć na ich marketingowe działania z pozycji eksperckiej, wskazuje przykłady dobrze prowadzonych kampanii, podpowiada też, w jakim kierunku prowadzić promocję oferty uczelnianej

Nagrody Genius Universitatis są przyznawane w siedmiu kategoriach:

  • reklama prasowa wspierająca rekrutację,
  • event wspierający rekrutację,
  • kampania w mediach społecznościowych,
  • content marketing,
  • rekrutacyjny serwis internetowy,
  • video online,
  • gadżet promocyjny wspierający rekrutację

W tym roku do konkursu zgłoszono ponad 100 prac z 37 szkół wyższych. Oceniała je Kapituła w składzie: Katarzyna Dragović, założycielka Szkoły Mistrzów Reklamy, Jacek Kotarbiński, ekonomista, uznany autorytet i ekspert w zakresie marketingu strategicznego, rozwoju innowacji i zarządzania sprzedażą, Paweł Tkaczyk, właściciel agencji brandingowej MIDEA, Leszek Stafiej, doradca ds. komunikacji społecznej, marketingowej i mediów, Jacek Szlak, redaktor naczelny portalu Marketing przy Kawie, Dariusz Puzyrkiewicz, copywriter oraz dr Bianka Siwińska, dyrektor zarządzająca Fundacji Edukacyjnej Perspektywy.

- Tegoroczna edycja konkursu stała na wysokim poziomie – mówi Jacek Szlak. - Może nie było spektakularnych wydarzeń, za to w wielu wypadkach widać konsekwencję i długofalową strategię. Widać zmniejszające się zainteresowanie reklamą prasową na rzecz interaktywnych kanałów komunikacji, co jest ze wszech miar słuszne przy takiej grupie docelowej. Uczelnie coraz sprawniej poruszają się po Internecie i w mediach społecznościowych. Trochę kuleje event marketing, często akcje organizowane przez uczelnie wpisują się w ramy obchodów innych wydarzeń, bez szczególnego odniesienia do procesu rekrutacji. Choć i tu zdarzają się wyjątki - część wydarzeń wykorzystywała aktualne i popularne trendy, które przyciągają i angażują młodych.

W szóstej edycji konkursu Genius Universitatis zwyciężyli:

Kategoria: reklama prasowa

  1. Politechnika Wrocławska
  2. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  3. Uniwersytet Gdański

Kategoria: event wspierający rekrutację

  1. Uniwersytet SWPS
  2. Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie/ Politechnika Wrocławska
  3. Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Kategoria: gadżet promocyjny wspierający rekrutację

  1. Instytut Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego
  2. Politechnika Łódzka
  3. Politechnika Białostocka

Kategoria: kampania w mediach społecznościowych

  1. Politechnika Warszawska
  2. Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
  3. Politechnika Śląska

Kategoria: content marketing

  1. Uniwersytet SWPS
  2. Politechnika Łódzka
  3. Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego

Kategoria: serwis rekrutacyjny

  1. Politechnika Warszawska
  2. Uniwersytet Jagielloński
  3. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Kategoria: video online

  1. Instytut Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego
  2. Uniwersytet Wrocławski
  3. Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

www.perspektywy.pl/genius